Wpisy z kategorii Aktywność



Posiadanie zwierzaka sposobem na ciekawsze i zdrowe życie?

Posiadanie zwierzaka sposobem na ciekawsze i zdrowe życie? Mówi się, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka, i faktycznie coś w tym jest. Posiadanie domowego pupila może sprawić, że nie tylko doda on kolorytu w naszym rodzinnym gronie, ale może również zadbać o naszą kondycje psychiczną, a zwłaszcza fizyczną. Nie od dziś wiadomo, że zwierzęta, a zwłaszcza psy wysyłają nam pozytywne wibracje, a kiedy czujemy, że brakuje nam ruchu lub wysiłku, to właśnie zwierzęta (czyt. w domyśle psy) czekają na nas, by wyjść na spacer. Czując się samotnie, a także nadmiernie zmęczonym, postaraj się o domowego zwierzaka, który z pewnością urozmaici twoje życie, a także poprawi twoje samopoczucie. Pies? Kot? A może rybki w akwarium? Wszystko zależy od naszych potrzeb i upodobań. Opieka nad zwierzętami sprawia, że czujemy się za nie odpowiedzialni, poświęcamy im nasz własny czas wolny, a także przywiązujemy się do nich, co pozytywnie wpływa na nasz umysł, a co za tym idzie na nasze zdrowie. Zwłaszcza osoby samotne, które czują pustkę, powinny pomyśleć o zwierzaku, który po krótkim czasie staje się ważnym członkiem rodziny i powoduje, że człowiek przestaje myśleć tylko i wyłącznie o sobie, a zaczyna troszczyć się nad swoim pupilem. Zdaniem wielu ekspertów, psychologów, posiadanie zwierzęcia domowego pomaga koić nerwy i poprawia samopoczucie. Dlatego jeżeli czujesz, że twoje życie nie ma właściwych barw, wybierz się do sklepu zoologicznego lub schroniska i spraw, że uszczęśliwisz nie tylko zwierzę, ale przede wszystkim samego siebie. Przekonaj się o tym na własnej skórze, że zwierzęta potrafią zadbać o nas bardziej, niż my o nie.

Siedzący tryb życia? Możesz to zmienić!

Siedzący tryb życia? Możesz to zmienić! Twoja praca polega na przesiadywaniu godzinami przed komputerem w biurze? A może siedzisz za kierownicą samochodu, często podróżując? Jesteś studentem, który musi wysłuchiwać wielogodzinnych wykładów, a po przyjściu do domu siedzieć z nosem w książkach? Innymi słowy, siedzący tryb życia jest bardzo niebezpieczny dla naszego organizmu. Osoby, które przez wielomiesięczną pracę lub studia muszą przesiadywać non stop w biurach, na uczelniach, a po przyjściu do domu są zbyt zmęczone uprawianiem jakimkolwiek sportem, mogą po czasie odczuć jeszcze większy dyskomfort w postaci bólu kręgosłupa, głowy, przemęczenia, senności i wiele innych schorzeń. Nadrabianie zaległości w okresie urlopowym lub wakacyjnym wcale nie musi przynieść ulgi, jeżeli przez kolejne dziesięć miesięcy znów mamy zamiar siedzieć przed ekranem komputera. Potrzebna jest regularna praca nad własnym ciałem, która sprawi, że poczujemy się rześko i swobodnie. Czas zmienić siedzący tryb życia w ten bardziej aktywny! Po wielu godzinach pracy czas wyjść na rower lub na zwykły spacer. Może warto zapisać się na siłownie albo pograć w tenisa? Jest wiele sposobów, które uchronią nas przed tzw. „zastygnięciem”. Wmawianie sobie, że nie mamy na to siły lub czasu jest bardzo zgubne. Tak naprawdę to od nas zależy, czy chcemy coś zmienić w naszym życiu. Więcej energii oraz ruchu może sprawić, że poczujemy się na tyle energicznie, że przesiadywanie kilku godzin w pracy lub w szkole nie będzie nam straszne! Wykorzystaj każdą nadarzającą się okazje i spędzaj swój czas aktywnie.

Sport to zdrowie!

Sport to zdrowie! Hasło pod tytułem „sport to zdrowie” krąży w eterze niemalże od zawsze. Powiedzenie to ma sporo racji,ale.. czy aby na pewno można się bez zastanowienia pod nim podpisać? Otóż właśnie- dobre pytanie. Temat ten to przysłowiowy „ciężki orzech do zgryzienia”.Wcale nie dlatego, że hasło to jest promowane przez wiele światowych kampanii odbijających się echem między innymi w telewizji a wszystko co mówią media jest złe. Po prostu slogan ten może być nie do końca poprawny i prawdziwy, gdyż słowo sport ma różne oblicza i nie zawsze kryje się za nim wyłącznie dobro. Oczywiście wszelkiego rodzaju ruch ma swoje zalety i z pewnością ma dobry wpływ na ludzki organizm. Codzienna dawka aktywności fizycznej ma wpływ na przykład na poprawę krążenia krwi czy trawienia oraz wzmacnia siłę mięśni, pomagając tym samym w zapobieganiu kontuzjom. Ponadto pozwala utrzymać wagę ciała na odpowiednim poziomie. Jednak sport jak wszystko oprócz plusów może mieć minusy. Długotrwały, ciężki wysiłek fizyczny może prowadzić do bradykardii a u kobiet wywołuje zaburzenia w miesiączkowaniu. Wiele też słyszy się o wypadkach towarzyszących uprawianiu różnych dyscyplin sportowych. Piłkarze narażeni są na urazy kończyn, głowy, zdarzają się również przypadki zasłabnięć a nawet zgonów na boisku, spowodowanych zawałami lub innymi ukrytymi schorzeniami. Narciarze często trafiają do szpitali ze złamaniami kończyn i nie tylko. Siatkarze, koszykarze, tenisiści czy inni sportowcy też obarczeni są wysokim ryzykiem doznania różnego rodzaju kontuzji. Nie trzeba jednak być Einsteinem aby z móc stwierdzić, iż nie tylko zawodowi sportowcy mogą spotkać się na swojej drodze życiowej z urazami i kontuzjami. Czasem wystarczy biec na autobus i w trakcie tego skręcić nogę. Wypadki są częścią naszego życia od zarania dziejów. Jednak nierzadko uprawianie sportu a brak zdrowego rozsądku jest przyczyną kalectwa czy nawet śmierci, dlatego wszechobecnego hasła, że sport to tylko zdrowie, nie można ani negować ani popierać w stu procentach. Bo jak życie pokazuje nawet sport może mieć dwie strony medalu..

Sport to zdrowie

Sport to zdrowie Ten często używany przez wszystkich slogan „sport to zdrowie” często jest traktowany z przymrużeniem oka, jednak ma on w sobie 100% prawdy, o czym mówią niejedni specjaliści od zdrowia. Jeżeli chcesz, by twoja kondycja zdrowotna by zachowana w sposób nieskazitelny, to nie oglądaj się za kolejkami do lekarza lub apteki, a spróbuj zaczerpnąć sportu na świeżym powietrzu. Żaden lekarz, ani lekarstwo nie jest w stanie tak bardzo pomóc Ci w utrzymaniu zdrowia, jak solidna dawka wysiłku, podpartego odpowiednią dietą. Może to spowodować, że nie będziesz musiał odwiedzać swoje lekarza na bardzo długi okres, a nawet pospolita grypa będzie rzadkim gościem w twoim organizmie. Sport można uprawiać przez okres 12 miesięcy. Nie trzeba martwić się złą pogodą lub złym samopoczuciem, bo właśnie odrobina rekreacji jest w stanie na pomóc. Przy deszczowej i zimnej aurze zawsze możemy skorzystać z krytych obiektów taki jak kluby fitness bądź siłownia. Możemy również ćwiczyć we własnym domowym zaciszu, a jeżeli nie mamy pomysłu na swój własny trening, wówczas wystarczy sięgnąć do Internetu, gdzie znajdziemy mnóstwo sposobów na rozciąganie naszego ciała bez potrzeby używania drogich i skomplikowanych urządzeń. Z kolei przy pięknej pogodzie najlepiej jest spróbować swoich sił na rowerze i korzystać z uroków zieleni w pobliskim parku lub lesie. Jeżeli będziemy regularnie dbali o nasz organizm, wówczas on odwdzięczy się nam tym samym, co spowoduje, że umocnimy nasz system odpornościowy, nie martwiąc się o żadne infekcje.